Friday, January 1, 2010

Mimpi bertemu Allah.

Baru-baru ini terdengar diradio kisah seorang pemanggil yg menelofon bertanyakan kepada ustaz tentang mimpi bertemu Allah. Penyiaran radio ini kalau tak silap dikawasan perak.

Yang istimewanya, ustaz tersebut seorang yang berpendidikan telah mengiyakan mimpi tersebut. Astaghfirullah..kalau Allah boleh dimimpi dia telah jatuh tahap makhluk, boleh dilihat, difikir dengan akal, ditafsir dalam mimpi.

Rasullullah yg kekasih allah pun tak pernah mimpi Allah, paling hebat pun mimpi izrael dan jibrail..bermaksud ustaz tersebut telah merendahkan martabat rasullullah dari pemanggil tadi...

Ilmu mana yang dipelajari ustaz tersebut pun tidak diketahui. Mungkin ilmu ilham iblis.

Kenapa ustaz macam ni dibiarkan meyampaikan ilmu.. kenapa ustaz2 yg lain yg lebih layak pula, diharamkan. Sedarlah, bumi kita diciptakan Allah, diberi rezki dan kedamaian oleh Allah. Jangan sampai Allah menarik balik sedikit rahmat dan nikmat ketas bumi kita akibat perbuatan-perbuatan dusta oleh alim ulama, para ustaz yang kununnya berpendidikan tinggi tetapi menyampaikan ilmu-ilmu sesat.

Tahukah kita andaikata ustaz tersebut kaum munafik? Atau mungkin kaum fasiq yg sekadar bertopeng islam padahal hatinya lalai? Itu yang ramai hari ini. Sebab allah dah berpesan dialam alquran “hanya sedikit dari kamu beriman”.

Bersungguh-sungguhlah didalam beragama.

No comments:

Post a Comment